Eu si scoala de soferi

scoli_2_400_03Eu si scoala de soferi, baba si mitraliera. Va spun sincer ca inainte sa ma apuc de scoala aveam un entuziasm enorm si abia imi doream sa conduc, iar acum dupa 15 sedinte ma simt plictisit si stresat ca in curand voi da acest examen care imi va scoate in evidenta fiecare mica greseala in ceea ce priveste condusul. Am experimentat pe pielea mea ce inseamna condusul si am ajuns la concluzia ca nu este pentru oricine. Stii sa conduci? Mai gandeste-te. Observ la majoritatea oamenilor ca au uitat regulile pe care in momentul in care au luat sala ar fi trebuit sa le stie. Cel mai bun exemplu este parcarea inainte/imediat dupa trecerea de pietoni si riscurile la care sunt expusi pietonii(mai ales copiii) atunci cand doresc sa traverseze prin acel loc. Pe langa asta, multi dintre cei care dau acum traseul si trec printr-un astfel de loc sunt picati imediat in cazul in care apare un pieton care nu se vede dupa ditamai duba si te trezesti cu el la 1 metru de masina ta. Ce sa mai faci? Normal ca pici la interventia examinatorului, chiar daca aveai 10 km/h tot nu ai acordat prioritate. Nu spun asta ca sa contest, ci sustin treaba asta insa daca soferii care si-au pus dubanu asa aproape de trecerea de pietoni ar respecta putin legea, acordarea prioritatii de trecere pietonului nu ar mai fi o problema! Mi s-a intamplat sa patesc o astfel de faza si m-am speriat foarte tare dar am reactionat imediat si nu au fost probleme deoarece am prevazut o treaba de genul acesta si am redus la 10 km/h, iar instructorul fiind in dreapta si fiind in dreptul sau, nu a fost pietonul decat dupa ce l-am vazut eu si la interventia sa exista un risc destul de mare sa se produca un eveniment neplacut. De atunci atentionez pe toti prietenii mei care s-au apucat de scoala de soferi sa fie foarte atenti in momentul in care trec pe langa o trecere de pietoni si vizibilitatea este redusa.

Alt lucru foarte grav este faptul ca pietonii nu mai au prioritate nici cand s-au angajat regulamentar sa traverseze pe trecerea de pietoni. Pai noi astia care dam acum traseul ne plangem ca picam si atunci cand pietonii nu doresc sa traverseze dar stau aproape de trecere si picam pe motiv ca n-am acordat prioritate, insa la cum stau lucrurile acum tind sa cred ca examinatorii procedeaza corect. Conduita preventiva este foarte importanta si pana nu o stapanesti n-ar trebui sa primesti permisul de conducere. Eram pe trecerea de pietoni cu inca 2 prieteni si doream sa traversam(stiu, pentru asta este facuta acea trecere). Am inceput sa traversam imediat dupa ce a trecut prima masina si am facut 3-4 pasi, iar deodata un taximetrist batran care ne privea in timp ce treceam s-a gandit ca are si el loc sa treaca odata cu noi si in acelasi timp ne zambea. Norocul lui ca nu era niciun politist in zona. Singura chestie cu care s-a ales din toata treaba asta a fost un pachet de chibrituri in luneta, insa nu a oprit sa ceara explicatii pentru acest lucru deoarece stia ca a gresit si i s-a parut si amuzant.

Mai jos am postat un filmulet informativ in legatura cu soferii si scolile de soferi din Romania in care aflam parerea unui sofer profesionist. Voi ce experiente neplacute ati avut in legatura cu tot ce tine de sofat?

Lasă un răspuns

