Ce tip de antrenament preferi?

Daca esti un incepator in ceea ce priveste mersul la sala sau in general antrenamentele pentru modelarea corpului(bodybuilding), atunci trebuie sa stii ca exista 2 tipuri mari si late de antrenament:

gym-chest-workout1. Antrenamentul cu greutati. Antrenamentul cu greutati il poti face de obicei intr-o sala de forta sau daca se intampla sa ai niste gantere/haltere il poti face si acasa, insa problema este ca trebuie sa ai o oglinda unde te poti vedea facand miscari specifice pentru a le putea corecta. In cazul in care practici o forma gresita a unui exercitiu pentru o perioada mai mare de timp, riscul sa te accidentezi este foarte mare. La sala de obicei este un antrenor/instructor care te poate corecta(sau asta ar trebuie sa faca) si sa se asigura de buna functionare a lucrurilor. Majoritatea oamenilor aleg o sala in functie de cate aparate are, cat sunt de performante, cat este de spatioasa si alte chestii de genul, insa sincer sa fiu nu asta este ceea ce conteaza. Vei vedea ca atunci cand te obisnuiesti cu mersul nu o sa mai dai importanta felului in care arata locul si te vei concentra pe felul in care faci exercitiile. In ceea ce priveste aparatele eu consider ca majoritatea sunt nefolositoare si iti pot sta in cale in ceea ce priveste dezvoltarea musculaturii. Iti recomand sa faci doar miscari cu greutati libere si sa folosesti doar 3-4 aparate maxim. Daca esti la inceput axeaza-te mai mult pe exercitiile de baza: genuflexiuni, indreptari si impins(vertical,orizontal) si impreuna cu un regim bine pus la punct vei vedea progrese mari oricare ar fi scopul tau: sa slabesti sau sa pui masa musculara. Este important sa stii ca la inceput aceste doua procese se pot desfasura simultan, insa cand vei avea 1-2 ani experienta va trebui sa imparti timpul in perioada de masa si perioada de definire.

Muscular Gymnast2. Antrenamentul cu greutatea corpului: Desi multa lume foloseste antrenamentul cu greutatea corpului pentru incalzire si il subestimeaza, acesta daca este practicat progresiv poate avea rezultate miraculoase. Eu personal prefer ambele tipuri de antrenamente, insa imi place cel cu greutatea corpului in principal deoarece nu necesita un abonament la sala si il poti practica oricand si aproape oriunde. Crezi ca este usor sa te antrenezi cu greutatea corpului? Multa lume nu stie cat de greu este acest lucru deoarece in zilele noastre este promovat in cea mai mare parte culturismul. Exercitiile de baza in acest tip de antrenament sunt: flotarile/genuflexiuni/tractiuni/poduri/flotari la perete/abdomene. Fiecare exercitiu are diferite nivele de dificultate, dar ca o idee cele mai grele variante ar fi: flotari intr-o mana, genuflexiuni intr-un picior, tractiuni cu o singura mana, flotari la perete intr-o mana, ridicari ale picioarele din atarnat/podul din picioare( te lasi pe spate si trebuie sa ajungi in pozitie de pod- nu iti recomand sa incerci aceasta miscare pentru ca este foarte grea si daca nu esti antrenat pentru asta te poti accidenta grav). Pe langa aceste exercitii mai sunt si alte exercitii derivate cum ar fi: dips-uri, genuflexiuni cu saritura, fandari, flotari plyo, tiger bends, tractiuni plyo, tractiuni cu priza larga si multe alte exercitii.

Eu prefer antrenamentul cu greutatea corpului, dar nu sunt impotriva antrenamentului cu greutati deoarece am mers la sala timp de 1 an si chiar imi placea ceea ce faceam, insa nu am dorit sa continui deoarece cand lucrez cu greutatea corpului ma simt mai bine si mai liber.

Voi ce tip de antrenament preferati?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s