Primii pasi in a manca sanatos

Salut! Astazi am revenit cu un nou articol legat de nutritie. Mai intai vreau sa iti spun „povestea mea” si cum am reusit sa trec de anumite obstacole care ma opreau din a evolua. Acum cateva luni am decis sa ma apuc iarasi de un regim alimentar, dar ca orice necunoscator in ale nutritiei am decis sa fac totul deodata, sa renunt la tot ce e bun pentru mine si sa incep sa mananc sanatos. Zis si facut. 4 zile am mancat ca la carte, dar marea problema era ca nivelul de energie imi scadea pe zi ce trece. Ma abtin acum de la ceva ce imi place, ma abtin si maine si ce rezolv? Vorba aia: Viata merge inainte, ce rost are sa ma abtin acum? Aveam si o mentalitate gresita, dar problema era ca peste 4 zile aveam sa renunt de tot si sa rup frigiderul si sa ma indop cu tot ce doream. Ma simteam foarte nasol dupa ce se intampla asta, dar mergem inainte. Am zis ca de lunea viitoare incep iarasi. Am repetat acest ciclu de vreo 4 ori si cel mai mult am tinut regim timp de 1 saptamana si ceva si dupa iarasi reveneam la ce imi place. Intre timp a aparut un nou curs legat de nutritie si antrenament pentru slabit realizat de Pera Novacovici si Sorin Fritea, campion la culturism. Stiam si anul trecut de metoda pe care acestia o propun oamenilor in programele lor, dar nu o aplicam. Mi se parea ca este prea eficienta, ca sa fie adevarata. Dar iata ca anul acesta am decis sa o aplic si chiar a functionat bine pana acum. Am slabit 6 kg in 7 saptamani si continui sa progresez.

Atunci cand vrei sa pierzi in greutate scopul tau trebuie sa fie acel de a obtine un procent de grasime cat mai mic, masa musculara trebuiind pastrata. De aceea auzi unii oameni care spun ca au slabit cu nu stiu ce dieta cu mere sau alta minunatie si dupa se simt inca pufosi si fara chef de viata ca inainte. Este importanta o nutritie bazata in mare parte pe proteine, dar si nu trebuie sa fie eliminate aproape in totalitate grasimile si carbohidratii.

Daca inca ai o nutritie haotica si chiar iti doresti sa fii mai organizat atunci cand mananci si sa incepi sa slabesti, te invit sa urmaresti planul meu de nutritie(cel de mai jos). Incearca sa ai 4 mese pe zi. Prima masa,cea de dimineata, sa fie ceea ce iti doresti tu sa mananci, in ce cantitate doresti tu(momentan) dar nici sa mananci pana te umfli. A doua masa la ora 11-12 sa fie compusa dintr-o gusta cu fructele tale preferate, 2-3 la numar. La ora 4 sa ai o alta masa compusa din carbohidrati „buni”  ,cum imi place mie sa ii numesc, acestia fiind orez sau cartofi, intr-o cantitate de 250 de grame ( daca ai antrenament in ziua respectiva) si 150-200 de grame(intr-o zi obisnuita). Ultima masa, seara pe la 8-9 poti manca carne slaba(pui,curcan) sau chiar si vita(muschi, fara grasime) in cantitate de 150 de grame combinate cu niste legume(broccoli sau legume mexicane) sau poate chiar niste salata daca iti place.

Momentan incearca sa urmezi aceste sfaturi sa te obisnuiesti cu acest plan.

Lasă un răspuns

