Incepe acum!

get-fit-in-the-gym1Salut! Ce faci? Esti multumit cu ceea ce ai facut pana acum in legatura cu sanatatea ta si cu cat produci momentan? Sincer, eu nu sunt. Chestia asta o stiu de foarte mult timp, insa abia in ultimele zile am luat atitudine. De cand ma stiu am avut probleme cu kg in plus si nu mi-a placut modul in care arat, dar totusi am preferat sa bag o ciocolata si sa trec cu vedere toate acestea, insa in mintea mea nu eram multumit. Daca treci cu vedere o data, se va intampla de nenumarate ori. O greseala atrage dupa sine o alta greseala. Cu succesul este insa altfel, pentru mine cel putin. Cand mancam ultima masa la ora 6 si ma culcam la 11-12 si cand ma trezeam a doua zi abia atunci putea fi numit un succes. Dar totusi eu ce faceam? Amanam momentul in care voi gresi. Sunt atatea mancaruri nesanatoase dar de care avem senzatia ca suntem dependenti, din cauza faptului ca ne permitem sa ne cumparam zilnic ce vrem. Ne facem poftele prea des. A doua zi incercam sa repet ceea ce facusem cu o zi inainte: sa respect toate regulile pe care stiam sigur ca respectandu-le, voi ajunge unde imi doresc. Mai rezistam cateva zile si tot se intampla sa cedez presiunii(pentru mine asa este si sunt sigur ca si pentru unii dintre voi este la fel). Eu am o problema de care sunt constient si incerc sa o repar cu timpul: aceea fiind ca imi doresc ca totul sa fie perfect. Si asta nu cu timpul, pentru ca timpul este o mare problema in zilele noastre. Nu mai avem timp, nu mai asteptam sa obtinem rezultate, desi stiu sigur ce trebuie sa fac, totusi nu fac.

In toata domeniile din viata se stie ca atunci cand muncesti din greu si depui efort spre a-ti atinge scopul, acest lucru se intampla inevitabil. Insa in domeniul sportului si al mancatului nu se aplica aceasta chestie pentru ca trebuie sa faci toate lucrurile cu cap. Putini oameni reusesc sa isi impuna sa manance sanatos si sa respecta o dieta restrictiva dintr-un anumit moment si sa o respecte 100% pe tot timpul alocat. De asemenea si in domeniul sportului este la fel. Daca tu nu poti ai alergat de ceva ani sau nu ai fost niciodata la sala, nu te apuca dintr-o data sa te duci de 5 ori pe saptamana la sala crezand ca daca faci mai mult, vei creste mai repede sau vei da jos kg mai repede:  Motivele sunt multe, dar sa-ti spun cateva: 1) Atunci cand te apuci de un program sau un antrenament pe care il gasesti pe prima pagina de pe google pentru culturisti sau practicanti cu ceva experienta, poate fi prea mult pentru tine si fortandu-te din prima corpul tau se va obisnui, iar astfel vei stagna, ori vei fi demoralizat crezand ca nu ai ce cauta acolo si ca e prea greu, ori vei face supraantrenament 2) muschii nu cresc atunci cand sunt lucrati intensiv si fara sa ai o nutritie potrivita, ci cresc atunci cand te odihnesti. 3) daca nu stii sa faci exercitiile corect, degeaba le faci! mai bine stai 2 luni si invata exercitiile de baza: indreptari, genuflexiuni,tractiuni,diferite tipuri de impins(pentru umeri din picioare, la piept) decat sa faci exercitii de izolare si pe alea sa le executi incorect! 4) exista riscul sa te accidentezi daca ai tendinta de a lucra din prima cu greutati mari, fara sa ai o baza de cunostiinte in acest domeniu(cum ar fi ca trebuie sa faci incalzirea si modul in care o faci este foarte important, extrem de important) si motive mai sunt.

Care este cheia succesului in atingerea scopului dorit in sport? PROGRESIA! Incepe cu 3 antrenamente pe saptamana, iar la inceput invata exercitiile de baza(evita sa folosesti aparatele) si concentreaza-te pe ceea ce faci. Familiarizeaza-te cu locul si cu oamenii pe care ii intalnesti acolo. Atentie sa fii prieten cu cineva din sala nu inseamna sa stai de vorba jumate de ora cu acea persoana cand te intalnesti cu ea in sala, doar o saluti si eventual o ajuti la 1 serie cand are nevoie la un exercitiu, in rest iti vezi de treaba ta. Sa te familiarizezi cu locul mi se pare cel mai important. Eu cand m-am dus prima oara la sala am facut un antrenament complet si desi ma dusesem foarte motivat sa mut sala din loc, dupa vreo 1 ora imi spuneam: ce caut eu aici? am dat banii degeaba, nu imi place si nici nu ma simt bine… ce rost are. Asta a fost prima oara cand am venit cu niste tovarasi care mai faceau in acel loc si mi-au explicat cam care este treaba. Am fost luat in ras ca faceam cu 20 de kg la aparatul pentru impins la umeri, dar ce era sa spun daca mai exista si unii care rad de cei incepatori, ca doar deh ei s-au nascut invatati. Dupa 4 luni faceam la acelasi aparat cu 85 de kg – 6 repetari. Si nu ma laud sau ceva, dar gandeste-te ca totul are un inceput. Vrei sa ramai incepatorul de azi, sau sa fii avansatul de maine? Da-le peste nas celor ca te iau in ras si nu ii baga in seama. Probabil ca singurele grupe pe care le lucreaza sunt pieptul, bicepsul si tricepsul si dupa cateva luni se plang de dureri la umeri cand imping la piept. Am mai vazut de astia. Cei care stiu ce fac isi vad de treaba lor, eventual daca te vad dornic sa inveti si ii rogi frumos, te vor ajuta cu mare placere.

Am vorbit cam mult despre sala in acest articol, dar voi posta mai mult in zilele ce urmeaza si despre alimentatie si despre antrenament la sala si motivatie! Tot ce ai de facut de acum este sa te apuci de sala si sa mergi de 3 ori pe saptamana, iar o sedinta sa dureze maxim 1 ora. O ora plina nu o ora de vorbit,gafait,baut apa si plimbat. Am fost cam negativist in postul acesta, dar asta-i adevarul. Fii serios! Du-te singur la sala, incearca sa nu depinzi de nimeni. Tu iti faci programul cum vrei, nu sta sa ii astepti pe altii. La sala cred ca cei mai buni prieteni te trag in jos(asa mi s-a intamplat mie). Urmareste blogul ca voi posta multe articole de acum incolo legate de sala si nutritie! O zi placuta in continuare!

Un gând despre &8222;Incepe acum!&8221;

  1. Cu siguranta o sa iti urmez sfatul oferit in acest articol, defapt sfaturile. Mereu mi-am dorit sa dau jos cateva kilograme, dar mereu am spus: lasa ca fac mai tarziu. Si am tot amanat. Astazi mi-am facut abonament la sala, am primit informatii utile din partea personalului, un program pentru inceput si sper sa am motivatie din plin.

Lasă un răspuns

