Ce tip de antrenament preferi?

Daca esti un incepator in ceea ce priveste mersul la sala sau in general antrenamentele pentru modelarea corpului(bodybuilding), atunci trebuie sa stii ca exista 2 tipuri mari si late de antrenament:

gym-chest-workout1. Antrenamentul cu greutati. Antrenamentul cu greutati il poti face de obicei intr-o sala de forta sau daca se intampla sa ai niste gantere/haltere il poti face si acasa, insa problema este ca trebuie sa ai o oglinda unde te poti vedea facand miscari specifice pentru a le putea corecta. In cazul in care practici o forma gresita a unui exercitiu pentru o perioada mai mare de timp, riscul sa te accidentezi este foarte mare. La sala de obicei este un antrenor/instructor care te poate corecta(sau asta ar trebuie sa faca) si sa se asigura de buna functionare a lucrurilor. Majoritatea oamenilor aleg o sala in functie de cate aparate are, cat sunt de performante, cat este de spatioasa si alte chestii de genul, insa sincer sa fiu nu asta este ceea ce conteaza. Vei vedea ca atunci cand te obisnuiesti cu mersul nu o sa mai dai importanta felului in care arata locul si te vei concentra pe felul in care faci exercitiile. In ceea ce priveste aparatele eu consider ca majoritatea sunt nefolositoare si iti pot sta in cale in ceea ce priveste dezvoltarea musculaturii. Iti recomand sa faci doar miscari cu greutati libere si sa folosesti doar 3-4 aparate maxim. Daca esti la inceput axeaza-te mai mult pe exercitiile de baza: genuflexiuni, indreptari si impins(vertical,orizontal) si impreuna cu un regim bine pus la punct vei vedea progrese mari oricare ar fi scopul tau: sa slabesti sau sa pui masa musculara. Este important sa stii ca la inceput aceste doua procese se pot desfasura simultan, insa cand vei avea 1-2 ani experienta va trebui sa imparti timpul in perioada de masa si perioada de definire.

Muscular Gymnast2. Antrenamentul cu greutatea corpului: Desi multa lume foloseste antrenamentul cu greutatea corpului pentru incalzire si il subestimeaza, acesta daca este practicat progresiv poate avea rezultate miraculoase. Eu personal prefer ambele tipuri de antrenamente, insa imi place cel cu greutatea corpului in principal deoarece nu necesita un abonament la sala si il poti practica oricand si aproape oriunde. Crezi ca este usor sa te antrenezi cu greutatea corpului? Multa lume nu stie cat de greu este acest lucru deoarece in zilele noastre este promovat in cea mai mare parte culturismul. Exercitiile de baza in acest tip de antrenament sunt: flotarile/genuflexiuni/tractiuni/poduri/flotari la perete/abdomene. Fiecare exercitiu are diferite nivele de dificultate, dar ca o idee cele mai grele variante ar fi: flotari intr-o mana, genuflexiuni intr-un picior, tractiuni cu o singura mana, flotari la perete intr-o mana, ridicari ale picioarele din atarnat/podul din picioare( te lasi pe spate si trebuie sa ajungi in pozitie de pod- nu iti recomand sa incerci aceasta miscare pentru ca este foarte grea si daca nu esti antrenat pentru asta te poti accidenta grav). Pe langa aceste exercitii mai sunt si alte exercitii derivate cum ar fi: dips-uri, genuflexiuni cu saritura, fandari, flotari plyo, tiger bends, tractiuni plyo, tractiuni cu priza larga si multe alte exercitii.

Eu prefer antrenamentul cu greutatea corpului, dar nu sunt impotriva antrenamentului cu greutati deoarece am mers la sala timp de 1 an si chiar imi placea ceea ce faceam, insa nu am dorit sa continui deoarece cand lucrez cu greutatea corpului ma simt mai bine si mai liber.

Voi ce tip de antrenament preferati?

Anunțuri

Primii pasi in a manca sanatos

Salut! Astazi am revenit cu un nou articol legat de nutritie. Mai intai vreau sa iti spun „povestea mea” si cum am reusit sa trec de anumite obstacole care ma opreau din a evolua. Acum cateva luni am decis sa ma apuc iarasi de un regim alimentar, dar ca orice necunoscator in ale nutritiei am decis sa fac totul deodata, sa renunt la tot ce e bun pentru mine si sa incep sa mananc sanatos. Zis si facut. 4 zile am mancat ca la carte, dar marea problema era ca nivelul de energie imi scadea pe zi ce trece. Ma abtin acum de la ceva ce imi place, ma abtin si maine si ce rezolv? Vorba aia: Viata merge inainte, ce rost are sa ma abtin acum? Aveam si o mentalitate gresita, dar problema era ca peste 4 zile aveam sa renunt de tot si sa rup frigiderul si sa ma indop cu tot ce doream. Ma simteam foarte nasol dupa ce se intampla asta, dar mergem inainte. Am zis ca de lunea viitoare incep iarasi. Am repetat acest ciclu de vreo 4 ori si cel mai mult am tinut regim timp de 1 saptamana si ceva si dupa iarasi reveneam la ce imi place. Intre timp a aparut un nou curs legat de nutritie si antrenament pentru slabit realizat de Pera Novacovici si Sorin Fritea, campion la culturism. Stiam si anul trecut de metoda pe care acestia o propun oamenilor in programele lor, dar nu o aplicam. Mi se parea ca este prea eficienta, ca sa fie adevarata. Dar iata ca anul acesta am decis sa o aplic si chiar a functionat bine pana acum. Am slabit 6 kg in 7 saptamani si continui sa progresez.

Atunci cand vrei sa pierzi in greutate scopul tau trebuie sa fie acel de a obtine un procent de grasime cat mai mic, masa musculara trebuiind pastrata. De aceea auzi unii oameni care spun ca au slabit cu nu stiu ce dieta cu mere sau alta minunatie si dupa se simt inca pufosi si fara chef de viata ca inainte. Este importanta o nutritie bazata in mare parte pe proteine, dar si nu trebuie sa fie eliminate aproape in totalitate grasimile si carbohidratii.

Daca inca ai o nutritie haotica si chiar iti doresti sa fii mai organizat atunci cand mananci si sa incepi sa slabesti, te invit sa urmaresti planul meu de nutritie(cel de mai jos). Incearca sa ai 4 mese pe zi. Prima masa,cea de dimineata, sa fie ceea ce iti doresti tu sa mananci, in ce cantitate doresti tu(momentan) dar nici sa mananci pana te umfli. A doua masa la ora 11-12 sa fie compusa dintr-o gusta cu fructele tale preferate, 2-3 la numar. La ora 4 sa ai o alta masa compusa din carbohidrati „buni”  ,cum imi place mie sa ii numesc, acestia fiind orez sau cartofi, intr-o cantitate de 250 de grame ( daca ai antrenament in ziua respectiva) si 150-200 de grame(intr-o zi obisnuita). Ultima masa, seara pe la 8-9 poti manca carne slaba(pui,curcan) sau chiar si vita(muschi, fara grasime) in cantitate de 150 de grame combinate cu niste legume(broccoli sau legume mexicane) sau poate chiar niste salata daca iti place.

Momentan incearca sa urmezi aceste sfaturi sa te obisnuiesti cu acest plan.

Incepe acum!

get-fit-in-the-gym1Salut! Ce faci? Esti multumit cu ceea ce ai facut pana acum in legatura cu sanatatea ta si cu cat produci momentan? Sincer, eu nu sunt. Chestia asta o stiu de foarte mult timp, insa abia in ultimele zile am luat atitudine. De cand ma stiu am avut probleme cu kg in plus si nu mi-a placut modul in care arat, dar totusi am preferat sa bag o ciocolata si sa trec cu vedere toate acestea, insa in mintea mea nu eram multumit. Daca treci cu vedere o data, se va intampla de nenumarate ori. O greseala atrage dupa sine o alta greseala. Cu succesul este insa altfel, pentru mine cel putin. Cand mancam ultima masa la ora 6 si ma culcam la 11-12 si cand ma trezeam a doua zi abia atunci putea fi numit un succes. Dar totusi eu ce faceam? Amanam momentul in care voi gresi. Sunt atatea mancaruri nesanatoase dar de care avem senzatia ca suntem dependenti, din cauza faptului ca ne permitem sa ne cumparam zilnic ce vrem. Ne facem poftele prea des. A doua zi incercam sa repet ceea ce facusem cu o zi inainte: sa respect toate regulile pe care stiam sigur ca respectandu-le, voi ajunge unde imi doresc. Mai rezistam cateva zile si tot se intampla sa cedez presiunii(pentru mine asa este si sunt sigur ca si pentru unii dintre voi este la fel). Eu am o problema de care sunt constient si incerc sa o repar cu timpul: aceea fiind ca imi doresc ca totul sa fie perfect. Si asta nu cu timpul, pentru ca timpul este o mare problema in zilele noastre. Nu mai avem timp, nu mai asteptam sa obtinem rezultate, desi stiu sigur ce trebuie sa fac, totusi nu fac.

In toata domeniile din viata se stie ca atunci cand muncesti din greu si depui efort spre a-ti atinge scopul, acest lucru se intampla inevitabil. Insa in domeniul sportului si al mancatului nu se aplica aceasta chestie pentru ca trebuie sa faci toate lucrurile cu cap. Putini oameni reusesc sa isi impuna sa manance sanatos si sa respecta o dieta restrictiva dintr-un anumit moment si sa o respecte 100% pe tot timpul alocat. De asemenea si in domeniul sportului este la fel. Daca tu nu poti ai alergat de ceva ani sau nu ai fost niciodata la sala, nu te apuca dintr-o data sa te duci de 5 ori pe saptamana la sala crezand ca daca faci mai mult, vei creste mai repede sau vei da jos kg mai repede:  Motivele sunt multe, dar sa-ti spun cateva: 1) Atunci cand te apuci de un program sau un antrenament pe care il gasesti pe prima pagina de pe google pentru culturisti sau practicanti cu ceva experienta, poate fi prea mult pentru tine si fortandu-te din prima corpul tau se va obisnui, iar astfel vei stagna, ori vei fi demoralizat crezand ca nu ai ce cauta acolo si ca e prea greu, ori vei face supraantrenament 2) muschii nu cresc atunci cand sunt lucrati intensiv si fara sa ai o nutritie potrivita, ci cresc atunci cand te odihnesti. 3) daca nu stii sa faci exercitiile corect, degeaba le faci! mai bine stai 2 luni si invata exercitiile de baza: indreptari, genuflexiuni,tractiuni,diferite tipuri de impins(pentru umeri din picioare, la piept) decat sa faci exercitii de izolare si pe alea sa le executi incorect! 4) exista riscul sa te accidentezi daca ai tendinta de a lucra din prima cu greutati mari, fara sa ai o baza de cunostiinte in acest domeniu(cum ar fi ca trebuie sa faci incalzirea si modul in care o faci este foarte important, extrem de important) si motive mai sunt.

Care este cheia succesului in atingerea scopului dorit in sport? PROGRESIA! Incepe cu 3 antrenamente pe saptamana, iar la inceput invata exercitiile de baza(evita sa folosesti aparatele) si concentreaza-te pe ceea ce faci. Familiarizeaza-te cu locul si cu oamenii pe care ii intalnesti acolo. Atentie sa fii prieten cu cineva din sala nu inseamna sa stai de vorba jumate de ora cu acea persoana cand te intalnesti cu ea in sala, doar o saluti si eventual o ajuti la 1 serie cand are nevoie la un exercitiu, in rest iti vezi de treaba ta. Sa te familiarizezi cu locul mi se pare cel mai important. Eu cand m-am dus prima oara la sala am facut un antrenament complet si desi ma dusesem foarte motivat sa mut sala din loc, dupa vreo 1 ora imi spuneam: ce caut eu aici? am dat banii degeaba, nu imi place si nici nu ma simt bine… ce rost are. Asta a fost prima oara cand am venit cu niste tovarasi care mai faceau in acel loc si mi-au explicat cam care este treaba. Am fost luat in ras ca faceam cu 20 de kg la aparatul pentru impins la umeri, dar ce era sa spun daca mai exista si unii care rad de cei incepatori, ca doar deh ei s-au nascut invatati. Dupa 4 luni faceam la acelasi aparat cu 85 de kg – 6 repetari. Si nu ma laud sau ceva, dar gandeste-te ca totul are un inceput. Vrei sa ramai incepatorul de azi, sau sa fii avansatul de maine? Da-le peste nas celor ca te iau in ras si nu ii baga in seama. Probabil ca singurele grupe pe care le lucreaza sunt pieptul, bicepsul si tricepsul si dupa cateva luni se plang de dureri la umeri cand imping la piept. Am mai vazut de astia. Cei care stiu ce fac isi vad de treaba lor, eventual daca te vad dornic sa inveti si ii rogi frumos, te vor ajuta cu mare placere.

Am vorbit cam mult despre sala in acest articol, dar voi posta mai mult in zilele ce urmeaza si despre alimentatie si despre antrenament la sala si motivatie! Tot ce ai de facut de acum este sa te apuci de sala si sa mergi de 3 ori pe saptamana, iar o sedinta sa dureze maxim 1 ora. O ora plina nu o ora de vorbit,gafait,baut apa si plimbat. Am fost cam negativist in postul acesta, dar asta-i adevarul. Fii serios! Du-te singur la sala, incearca sa nu depinzi de nimeni. Tu iti faci programul cum vrei, nu sta sa ii astepti pe altii. La sala cred ca cei mai buni prieteni te trag in jos(asa mi s-a intamplat mie). Urmareste blogul ca voi posta multe articole de acum incolo legate de sala si nutritie! O zi placuta in continuare!