De ce imi place istoria?

Voi incerca sa spun cateva dintre chestiile care m-au facut sa invat istoria si sa imi placa aceasta materie, sa am o asa-zisa pasiune pentru aceasta materie. Prima chestie care m-a facut sa imi placa a fost faptul ca imi plac foarte mult bataliile, oricarui baiat ii plac bataile, iar cand vine vorba de batalii ar trebui sa fie foarte atent, asta din punctul meu de vedere, deoarece nu este doar violenta, dincolo de violenta vezi si motivele care au dus la acest razboi, de ce se lupta, vei observa si povestile oamenilor care se lupta, fiecare are familie si acasa il asteapta niste copii si o sotie, insa totusi lupta pentru tara lui. Totusi bataliile acestea ne dezvolta pasiunea pentru tara si daca vedem dincolo de aceste batalii, faptul ca ele nu se mai dau fizic, mai nou se pot da batalii numite olimpiade, prin care fiecare tara are un reprezentant care poate fi considerat „armata” din timpurile vechi care oricum ar fi, face cinste tarii lui.

Alt motiv ar fi faptul ca putem invata de la geniile militare, care au avut o gandire exceptionala, cel mai bun exemplu putand fi Napoleon Bonaparte. Poate fi luat drept idol de multi oameni, faptul ca a reusit sa faca din Franta un imperiu imens, este de-a dreptul uimitor. Pe langa acest fapt, vedem ca si cei mai mari fac greseli si au pierderi, cea mai mare batalie pierduta de el, in opinia mea, fiind cea de la Moscova, in care practic nu a fost o batalie, soldatii fiind echipati pentru vara/toamna, iarna ruseasca fiindu-le fatala multora dintre acestia. Din 600.000 de oameni ajungand acasa in jur de 120.000 de oameni, care dupa spusele unui mare istoric, sincer i-am uitat numele, aratau ca niste sarmani,tremurau de frig si erau bolnavi.

Un ultim motiv pe care il voi mai spune este ca afli cum era inainte Romania, faptul ca tara noastra a avut si momente de top, cum ar fi Romania in perioada interbelica, cand era o adevarata putere economica, prima din Europa la petrol si a doua ca detinatoare de aur… Ceea ce este de necrezut raportandu-ne la ce vedem astazi. Invatati istorie ca aveti multe de castigat, este foarte importanta mai ales pentru cultura voastra generala.

Lasă un răspuns

