Cum sa retii mai usor anumite chestii

Ne confruntam zilnic cu probleme de invatat, nu reusim sa tinem minte anumite lucruri, chiar daca ne dorim si ne concentram asupra subiectului, se prinde ceva de noi insa nu tot ce trebuie. Astfel am adunat cateva sfaturi care sa ne ajute pe noi toti sa invatam mai bine si mai eficient!

Primul sfat este sa ai incredere in tine. Daca ai incredere in tine inseamna ca vei reusi, daca iti propui sa inveti acel lucru stai pana dimineata si tot inveti. Stii ca poti, dar nu gasesti calea. Dupa multe repetari vei vedea lucrurile mult mai simplu si nu ti se va mai parea „imposibil”.

Uita-te rapid peste subiectul pe care trebuie sa il inveti si vezi cum este structurat. Daca gasesti o ordine care mintii tale i se pare logica, ai dat lovitura. Mi s-a intamplat in clasa a 8-a cand nu invatasem vreo 3 pagini la romana si dadeam test din ce ne-a spus profa, iar eu uitasem ca am romana si in ziua aia… m-am uitat in pauza, fara sa fiu panicat ca tot 4-5 luam:)) si chiar am reusit sa tin minte si am luat 9! M-a uimit capacitatea pe care o aveam la momentul respectiv de a tine minte, probabil stiam si din faptul ca discutasem in clasa subiectul.

Invata logic, intelege ceea ce citesti. Nu invata mecanic, mecanic nu va merge decat de cateva ori pana o sa inceapa sa te doara capul si iti zic eu ca nu vrei asta, va fi un haos in capul tau si vei avea senzatia ca o iei razna… Ordoneaza-ti gandurile si astfel vei ajunge sa controlezi fiecare informatie acumulata.

Culorile sau spatiile lasate intre cuvinte pot fi numite trucuri in a invata. Daca scrii ceva pe o foaie si dupa dati cu un marker rosu peste cuvinte , veti vedea ca va va fi mai usor sa memorati. Sincer pe mine ma ajutat mult sublinierea cuvintelor cheie pe care le gaseam in fiecare lectie!

Succes la invatat, mai ales celor ce dau examenele importante anul acesta.

Lasă un răspuns

