Ce sa faci inaintea unui examen important?

Salut! Nu stiam despre ce sa scriu asa ca mi-a venit in minte acest subiect, tot gandindu-ma la evaluare natioanala… sfaturile babesti ar fi ca inainte de un examen important nu se invata, ba chiar se iese in oras cu prietenii la un pahar de vorba sau la un suc ceva, insa sincer nu cred in asemenea sfaturi. De ce? Eu inainte de examen nu aveam stare si incercam tot mai multe probleme din ce in ce mai grele, fiindca nu stiam ce mi se va da, voiam sa fiu pregatit. In ciuda faptului ca nu m-am pregatit prea mult, mai mult ma framanta gandul ca voi da un examen foarte important in lunile ce urmeaza. In februarie invatasem mult la geometrie fiindca uitasem tot ce invatasem si pentru ca dadeam simulare si dupa m-am trezit in aprilie ca am uitat iarasi tot ce stiam la geometrie :)) Incredibil, aveam foarte multe in cap si am incetat sa invat la geometrie si abia in aprilie am luat totul de la inceput si am reusit, avand in vedere ca stiam chestiile alea, insa mintea imi juca feste si imi dadea senzatia ca nu le stiu a rezolva. Foarte ciudat sentimentul, chiar si inainte cu o zi aveam senzatia ca destinul meu va fi in ziua de maine, ce voi face maine va decide viitorul. Cand vad subiectul imi venise rad si dupa ce mi-a trecut, am inceput sa rezolv si am rezolvat partea 1, partea 2 si 2/3 probleme din partea 3 complet, de 3 ori. In 40 de minute. Mi-a mai ramas o ora si m-am gandit la problema 3 pe care am si rezolvat-o usurel, sa nu ma obosesc prea tare si am gresit putin, insa mie nu-mi pare rau, deoarece examenul a fost o paleta de examen. Eram pregatit sa ma gandesc la probleme mai grele, aveam senzatia ca este ceva greu in problema aia, incat nu am reusit sa vad cat de stupid se rezolva. Asta este, acum nu imi pare rau deoarece am ajuns unde mi-am dorit si fara sa termin problema 3 complet:)). Stiu prin ce trece un copil de clasa 8-a in lunile astea dinainte de examen, dar asta este. Satisfactia de la urma este de nedescris, cat de liber te simti dupa ce dai acele examene. Te-ai chinuit 1 an sa inveti niste lucruri ca sa ii intreci pe altii, iar altii au invatat doar in ultimele 2 saptamani si au luat note la fel ca ale tale. Eu nu am avut ghinionul sa imi fie furat locul de catre un tip de genul care sa fie prost si sa intre in locul meu cu medie mai mare, insa am colegi care se vede ca nu prea i-a interesat scoala pana acum si profesorii le-au pus note umflate cu pompa. Atat am avut de zis, nici nu imi mai pasa momentan de ce gimnaziu, doar de cunostintele pe care trebuie sa le am si pe care le-am acumulat de-a lungul a 8 ani de gimnaziu. Bafta celor ce au evaluarea nationala anul acesta, aveti nevoie!

Lasă un răspuns

